سيستم‌عامل چيست و مهم‌ترين دسته‌بندي‌هاي آن كدام‌اند؟

۲۱۶ بازديد

حساب رسمي هواوي در ويبو تأييد كرد كه تمامي مدل‌هاي سري ميت بوك قادر به پشتيباني از ويندوز ۱۱ مايكروسافت خواهند بود. زماني كه پروسه‌اي ديگر به حافظه نياز نداشته باشد، آن را تخصيص زدايي كرده و خاتمه مي‌دهد. به اشتراك گذاري حافظه داخلي ميان چندين برنامه كاربردي را مديريت مي‌كند. همان‌طور كه گفته شده، هر كدام از اين وظايف، شامل زير وظيفه، شرط‌ها و اما و اگر‌هاي فراواني است. ويندوز/286 يا ويندوز 286 در ژوئن 1988 معرفي شد، و به قيمت {100|one hundred|a hundred} دلار فروخته شد.
براي كنترل ماشين الات و سيستم هاي صنعتي تجهيزات علمي مورد استفاده قرار مي گيرد اين سيستم عامل از امكانات محدودي در رابطه با بخش برنامه ها براي كاربران برخوردار هستند. سيستم عامل بي درنگ هم مورد ديگري از انواع سيستم عامل هاي كامپيوتر مي باشند. اين نوع سيستم عامل ها ، از كنترل كننده هاي واسط شبكه و نرم افزار هاي سطح پايين به عنوان گرداننده استفاده مي كنند و برنامه هايي براي ورود به سيستم هاي راه دور و دسترسي به فايل از راه دور در آنها به كار گرفته مي شود . اين پروسه به عنوان پروسهٔ مادر يا مادر همهٔ پروسه‌هاي سيستم نيز شناخته مي‌شود كه معمولاً شناسهٔ پروسهٔ ۱ را به همراه دارد. در سيستم عامل‌هاي لينوكس معمولاً از سيستم راه‌انداز SystemD استفاده مي‌شود.
امنيت – سيستم عامل به كمك رمزهاي عبور و تكنيك‌هاي مشابه از دسترسي غير مجاز به برنامه‌ها و داده‌ها ممانعت مي‌كند. در كل مي‌توان گفت كليه سيستم‌هاي رايانه‌اي (سخت افزاري و نرم افزاري) به سيستم‌عامل نياز دارند و سيستم‌هاي عامل بايد با ويژگي‌هاي مختلف توسعه داده شوند تا نيازهاي خاص در عوامل مختلف را برآورده سازند. هر سيستم عامل سامانه (هاي) فايل‌بندي پيش‌فرضي دارد، مثلاً ويندوز از سامانهٔ فايل‌بندي NTFS و لينوكس از EXT4 به‌طور پيش‌فرض استفاده مي‌كنند.
اينكه چه داده‌هايي بايد از حافظه جانبي خوانده شده و درون حافظه اصلي (رَم) ريخته شود و تعيين زمان انجام اين كارها اكثراً توسط سيستم عامل مديريت مي‌شود. در حالت كلي، سيستم عامل برنامه‌اي كنترل شده را به پردازنده داده تا برنامه‌هايي را اجرا كند؛ سپس دوباره كنترل پردازنده را به دست گرفته تا آن را براي انجام كارهاي بعدي آماده كند. متعلق به شركت مايكروسافت است، به مانند ويندوز كامپيوترهاي شخصي خودش است و ارتباط بسيار خوبي با آن برقرار مي‌كند.
همچنين هنگامي كه حافظه اختصاص داده مي‌شود، مكان‌هايي كه از حافظه اختصاص داده شده را بررسي مي‌كند. اگر كه پس از پايان زمان يا پردازه حافظه آزاد نشود دليل ايجاد مشكل را جستجو و رديابي مي‌كند و وضعيت را به‌روز نگه مي‌دارد. سيستم عامل Real Time يا يك سيستم عامل است كه توانايي خاصي را در يك محدوديت زماني، مشخص يا تضمين مي‌كند. به عنوان مثال، يك سيستم عامل ممكن است براي اطمينان از كاركرد درست يك شي خاص در يك ربات در خط مونتاژ طراحي شده باشد. Quick Look يكي ديگر از قابليت‌هاي نسخه لئوپارد بود كه اجازه‌ي پيش‌نمايش آيتم‌ها را به كاربران مي‌داد.
برنامه وارد دستگاه مي‌شود و دستگاه تا زمان تكميل يا خراب شدن برنامه كار مي‌كند. به‌طور كلي برنامه‌ها مي‌توانند از طريق پنل جلويي با استفاده از كليدهاي جابجايي و چراغ‌هاي پانل اشكال‌زدايي شوند. گفته مي‌شود كه آلن تورينگ در اوايل ماشين منچستر مارك ۱ استاد اين كار بوده‌است و او پيش‌تر برداشت اوليهٔ يك سيستم عامل را از اصول دستگاه جهاني تورينگ به‌دست مي‌آورد. Bada يك سيستم عامل اختصاصي موبايل سامسونگ است كه براي اولين بار در سال 2010 راه اندازي شد.
بازنشر مقالات و آموزش‌هاي رايگان سايت با ذكر منبع و درج لينك باعث خرسندي ماست. ويكي‌پديا® علامتي تجاري متعلق به سازمان غيرانتفاعي بنياد ويكي‌مديا است.
تلاش هاي گسترده ، منجر به ايجاد يك لايه نرم افزاري روي سخت افزار شد كه همه اجزاي سيستم را كنترل نموده و كار برنامه نويسان را راحت تر كند . يك سيستم تك‌كاره تنها مي‌تواند يك برنامه را به‌طور همزمان اجرا كند، در حالي‌كه يك سيستم عامل چندمنظوره اجازه مي‌دهد تا بيش از يك برنامه به‌طور همزمان اجرا شود. اين با به اشتراك‌گذاري زمان حاصل مي‌شود، كه در آن زمان پردازندهٔ موجود بين چندين فرايند تقسيم مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.