پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نصب و راه اندازي تجهيزات ميكروتيك

۴۵ بازديد

نصب و راه اندازي تجهيزات ميكروتيك

. در واقع اين دستگاه ها مي توانند تعداد شبكه هاي زيادي را به يكديگر متصل نمايند. اين مزيت‌ منجر به جلوگيري از قطع شدن برق دستگاه در زمان خرابي يكي از منبع هاي تغذيه ميشود و به كمك همين ويژگي دستگاه به راحتي به كار خود ادامه مي دهد. ، روتر، اكسس پوينت و انواع راديو بخشي از محصولات اين شركت مي‌باشند كه با سيستم عامل ميكروتيك به بازار توزيع شده‌اند. هر چند افراد زيادي هستند كه تجهيزات ميكروتيك را در رده small {office|workplace} {home|house|residence} {office|workplace}) SOHO) قرار ميدهند ولي با وجود روتر هاي قدرتمند سري CCR در سبد محصولات اين شركت نمي توان ورود آن به شبكه هاي Enterprise را انكار كرد . همچنين لازم به ذكر است كه اين روترها، از CPU هاي بسيار قدرتمندي نيز استفاده مي‌كنند كه منجر به پردازش سريع اطلاعات شده و در نهايت به اين دليل، سرعت انتقال اطلاعات و بازدهي شبكه را افزايش مي‌دهند.

اين شركت در سال 2002 تصميم گرفت كه سخت‌افزار اختصاصي خود را توليد كند و به اين ترتيب، برند RouterBOARD متولد شد. شركت ميكروتيك در شهر ريگا، پايتخت لتوني، واقع شده است و بيش از 280 كارمند دارد. ميكروتيك نام يك شركت سخت‌افزار شبكه در كشور لتوني است كه محصولاتي همچون روتر، سوئيچ شبكه، تجهيزات بي‌سيم و RouterOS را با قيمت‌هاي مناسبي به فعالان و كارشناسان دنياي شبكه ارائه مي‌دهد. آمريكا تاسيس شد اولين محصول اين برند سيستم عامل ميكروتيك بود كه توسط نگارشي از سيستم عامل لينوكس بنيان گذاشته شد.

لايسنس وابسته به هاردديسك است و با از بين رفتن هارد يا حافظه Nand flash لايسنس هم از بين مي رود . محصولات با توجه به نوع و تعداد پورت‌هاي شبكه، طراحي پردازنده موجود در سيستم‌عامل، CPU، RAM با يكديگر متفاوت هستند. لايسنس وابسته به هارد ديسك است و با از بين رفتن هارد يا حافظه لايسنس هم از بين مي رود . اگر مديريت يك شبكه به عهده شماست و يا به عنوان ارائه دهنده خدمات اينترنت فعاليت داريد، RouterOS تمامي ويژگي‌هاي مورد نياز شما را فراهم خواهد كرد.

زمانيكه شبكه ما به چند زير شبكه تقسيم شده باشد براي ارتباط ميان آنها بايد روتينگ صورت گيرد. اين بُرد قابليت كاركرد در مود AP را نيز داراست و مي‌توان براي لينك‌هايي بالاتر تا 2.000 PPSl مورد استفاده قرار گيرد. اين Router ها وايرلسي هستند و براي ارتباط وايرلس مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين دسته، نام گذاري آن‌ها مربوط به سال ساخت است به عنوان مثال 2011 مربوط به سال 2011 است و يا نشان دهنده و يا {11|eleven} نشان مي‌دهد كه بيشتر از 9 پورت ethernet در اختيار شماست.

كه اين موضوع منجر به آن شد كه ارائه دهندگان سرويس هاي اينترنتي بزرگ در اقساط نقاط جهان از جمله ايران به استفاده ازميكروتيكبه جاي محصولاتي از قبيل سيسكو روي آورند. كه اين موضوع منجر به آن شد كه ارائه دهندگان سرويس هاي اينترنتي بزرگ در اقساط نقاط جهان از جمله ايران به استفاده از ميكروتيك به جاي محصولاتي از قبيل سيسكو روي آورند. هميشه كنترل مصرف كاربران و تقسيم بندي استفاده هر سيستم و يا كاربر از مهمترين دغدغه‌هاي مديران شبكه بوده است. قابليت محدود‌سازي و مديريت پهناي باند داخلي و خارجي (اينترنت) يكي از امكانات ميكروتيك مي‌باشد. شما قادر خواهيد بود گروهي از كاربران، محدوده IP و … را به تفكيك مقصد، مبدا، نوع برنامه، پورت و … مديريت كنيد.

شما هم با پيوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفري دانشجويان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گيري از آموزش‌هاي آن، مي‌توانيد تجربه‌اي متفاوت از علم و مهارت‌آموزي داشته باشيد. تمامي آموزش‌ها و خدمات اين وبسايت، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند. ما در اين آموزش قصد داريم تا بخش الف از مبحث آشنايي با سيستم عامل ميكروتيك را مورد بحث و بررسي قرار دهيم. ميكروتيك هم مانند اكثر توليدكنندگان تجهيزات شبكه مداركي براي نشان دادن توانايي هاي افراد در كار با تجهيزات اين شركت دارد .

مدل اكثر محصولات ميكروتيك با عبارت RB آغاز مي شود مانند RB2011 و RB951. در مدل هاي جديدتر مثل hEX و hAP عبارت RB در نام تجاري آنها وجود ندارد اما در Model Number عبارت RB همچنان حفظ شده است. برنامه‌اي كه شركت ميكروتيك براي سيستم‌عامل مايكروسافت ويندوز تعيين كرده‌ است، Winbox نام دارد. اين برنامه يك رابط گرافيكي كاربر است كه براي پيكربندي مسيرياب و نظارت بر كاركرد آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

سري دستگاه هاي RB2011، دستگاه هايي چند پورت (multi-port) و كم هزينه هستند كه براي استفاده در فضاهاي داخلي طراحي شده اند و داراي كيس هاي بسيار مختلف با گزينه هاي متعددي مي باشند. در عرض چند دقيقه نصب و براحتي تنظيم مي شود و اين قابليت در آن وجود دارد كه بتوان تنظيمات آن را Import و Export كرد. اگر از روتر ميكروتيك استفاده شده مي توان دو خط اينترنت را با هر كانكشني به اشتراك گذاشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.