ميكروتيك

كانفيگ هاي ميكروتيك

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ميكروتيك

۶۴ بازديد

ايشان در حال حاضر كارشناس IT دانشگاه فسا و مدرس دوره هاي شبكه مركز آموزش هاي آزاد دانشگاه بوده و داراي مدارك MTCRE و MTCNA از شركت ميكروتيك و نيز CCNA و LPIC در ايران هستند. جهت افزايش امنيت شبكه و جلوگيري از حمله به ميكروتيك ، پيشنهاد ميشود موارد گفته شده در اين مقاله روي روتر ميكروتيك انجام گيرد. اما اين راديو بي‌سيم ميكروتيك چگونه عمل مي‌كند؟ اتصال اين راديو بي‌سيم به شبكه و همچنين اينترنت توسط يك روتر انجام مي‌شود و امواجي در گستره طول‌موج‌هاي كوتاه تا طول‌موج‌هاي بلند را به سمت مقصد ارسال مي‌نمايد.

قيمت روتر ميكروتيك بسيار مناسب بوده و براي خريد روتر ميكروتيك نيز مي توانيد به راحتي اقدام نماييد. روتربوردهايي مانند سري RB800 قابليت اتصال يك بورد تحت عنوان Doughter Board را دارند. Doughter Board براي اضافه كردن درگاه هاي Mini PCI و Mini PCI-Express به روتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با توجه به قابليت زياد روتربردهاي ميكروتيك و قيمت مناسب آن ها، بيشتر سازمان ها تمايل به خريد اين برند را دارند. بنابراين هر كاربر يا مدير شبكه براي راه اندازي ساختار شبكه به وسيله ميكروتيك نياز به داشتن دانش اوليه در اين زمينه دارد و با گذراندن اين دوره توانايي پياده سازي و عيب يابي شبكه مبتني بر ميكروتيك را به دست خواهد آورد. در توتال شبكه، انواع محصولات برند Mikrotik از جمله روتر ميكروتيك ، راديو ميكروتيك، سوييچ ميكروتيك و اكسس پوينت ميكروتيك كه از تجهيزات مورداستفاده در شبكه ارتباطات بي‌سيم هستند را ارائه مي‌دهيم.

آداپتور Gigabit PoE، محصول جديد MikroTik مي باشد كه به وسيله آن مي توان با استفاده از كابل Gigabit Ethernet برق مورد نياز هر RouterBOARD را تامين نمود. فقط بايد آداپتور را به منبع برق متصل كنيد و با استفاده از يك كابل شبكه آن را به دستگاه RouterBOARD وصل نماييد. RBGPOE براي RouterBOARD هايي كه از PoE هاي 9-48V پشتيباني مي كنند، قابل استفاده مي باشد. اكسس پوينت به معني نقطه دسترسي نامي است كه براي گونه‌اي از تجهيزات مورد استفاده در شبكه بي‌سيم يا وايرلس است و به آن‌ها AP يا WAP هم مي‌گويند. در شبكه‌هاي رايانه‌اي، تجهيزات اكسس پوينت داراي عملكردي مانند سوييچ شبكه‌هاي كابلي در شبكه‌هاي بي‌سيم دارند، يعني كاربر با استفاده از اكسس پوينت مي‌تواند چندين دستگاه رايانه‌اي را از طريق نقطه دسترسي شبكه‌هاي بي‌سيم به هم متصل كند. به‌منظور پوشش دهي گسترده شبكه بي‌سيم در فاصله‌هاي زياد، استفاده از راديوهاي بي‌سيم در تجهيزات شبكه بسيار كاربرد دارد.

امكان انتقال هاردديسك بين روترها وجود دارد و از اين لحاظ هيچ مشكلي براي مجوز به وجود نخواهد آمد. من ربات هوشمند گفت و گوي آنلاين ديجي‌كالا هستم و در حال حاضر در حال آموزش ديدن براي پاسخگويي بهتر و انتقال پيام شما به پاسخگوي مرتبط با مشكلتان هستم. راه اندازي Syslog ميكروتيك در شبكه محلي كه با اكثر نرم افزارهاي Log گيري سازگار است. از اين بُرد مي‌توان توسط {3 راديوي قدرتمند در سناريوهاي ISPWireles استفاده كرد.

اگر تمايل داريد ترافيك Routing شبكه خود را بر عهده Router board بگذاريد ، مدل {1000|one thousand|a thousand} گزينه مناسبي است. تا پيش از آن بسياري از مديران شبكه هاي بزرگ خواهان روتربوردهايي با قدرت پردازشي بالا بودند كه بتواند در لايه Core شبكه Routing Table پروتكل BGP را به خوبي اداره كند. بنابراين روترهاي سري CCR با استفاده از پردازنده هاي با معماري TILE كه ميتواند {16|sixteen}، 36 و يا حتي {72|seventy two} هسته پردازنده داشته باشد پا به عرصه مسيرياب هاي شبكه‌هاي بزرگ نهادند.

اين راديو بي‌سيم‌ها به دليل عملكرد باكيفيتي كه دارند از لحاظ قيمتي هم قابل‌قبول هستند. اين دوره‌ي ابتدايي در واقع پيش‌نيازي براي دوره‌هاي ديگر ميكروتيك به شمار مي‌رود. با اين حال اگر قصد شركت در اين دوره را داريد، بايد دوره Network+ به عنوان پيش‌نياز را گذرانده باشيد. همان‌طور كه قبلا اشاره شد، RouterOS يك سيستم‌عامل بر پايه‌ي لينوكس بوده كه به صورت پيش‌فرض بر روي سخت‌افزار ميكروتيك RouterBOARD نصب شده‌است.

راه اندازي هات اسپات ميكروتيك براي اشتراك گذاشتن اينترنت در مراكز عمومي مانند فرودگاهها و بيمارستانها و … ديگر كاربرد آن در شبكه هاي محلي سازمانها و شركتها براي كنترل ورود كاربران به اينترنت،ترافيك مصرفي اينترنت و زمانبندي استفاده كاربران اينترنت ميباشد. كارشناسان واحد شبكه شركت مهندسي فراتحليل‌گران ورجاوند در راستاي ارائه خدمات بهتر شبكه به شركت ها و سازمانها اقدام به مشاوره، پشتيباني، نصب و راه اندازي تجهيزات ميكروتيك مي نمايند. مثلا براي استفاده Full از روتر، بايد لايسنس Level 6 ميكروتيك را تهيه كرد. با توجّه به قدرت بالاي پردازنده و امكانات دخيره سازي اضافه شده به اين بُرد، مي‌توان از قابليت‌هاي ديگر Ratoros از جمله فيلترينگ بر روي Mac و Grapk و Shapping نيز استفاده كرد. ميكروتيك با اين محصول، زمينه را براي مقابله با سري‌هاي SoHo، شركت Cisco از رو بسته است. اين بُرد مناسب برايISP، جهت Routing و سرويس دهي وايرالس ادارات و مراكزي كه به چند Sowre متصل هستند مي‌باشد.

پردازنده (MIP532 (4KC، حافظه 16Mb Ram به همراه Flash {64|sixty four} از مشخصات اين مدل است. يك پورت اترنت و يك شكاف Mim PCI، ارزان‌ترين گزينه براي انتقال پهناي باند پايين به سمت كاربر است. از اين مدل مي توان به عنوان ساده ترين CPE اين شركت نام برد ، RB133C كه به منظور سرويس دهي وايرلس در سمت مشترك قرار مي گيرد. شركت ميكروتيك يكي از محبوب ترين برند ها در حوضه تجهيزات اكتيو شبكه ميباشد. براي درج لايسنس در روتر برد مي توان لايسنس را در ترمينال Paste كرد و يا از طريق Winbox آن را Import كنيد . لايسنس سطح {3|three} مخصوص روتر هاي وايرلس است ازاين رو براي نسخه x86 ارائه نمي شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.