سيستم عامل ميكروتيك

كانفيگ هاي ميكروتيك

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

سيستم عامل ميكروتيك

۳۳ بازديد

سوئيچ، روتر، اكسس پوينت و انواع راديو، بخشي از محصولات شركت روتر بورد ميباشند كه با سيستم عامل ميكروتيك ارائه ميگردند. از آنجايي كه روتر هاي ميكروتيك به دليل قيمت بسيار پايين ( نسبت به روتر هاي سازنده هاي ديگر ) و كارايي بسيار بالا اين روزها پركاربردند و در هر سازماني استفاده مي شوند برآن شديم تا اين مجموعه آموزش ميكروتيك را براي دوستداران حوزه شبكه آماده كنيم . در اين مجموعه آموزش ميكروتيك سعي شده تا بصورت ساده و مصور مباحث مطرح شوند تا هر فردي قابليت استفاده از آن را داشته باشد , در مواقعي كه احساس كرديم متن به تنهايي جوابگوي نياز آموزشي نيست از فيلم هاي آموزش ميكروتيك هم استفاده كرده ايم . توجه داشته باشيد در اين سري آموزش ميكروتيك به مباحث پايه اي شبكه نخواهيم پرداخت پس در صورتي كه لازم مي بينيد مروري بر مباحث +Network داشته باشيد . پس از مدتي شركت ميكروتيك يك سيستم عامل با نام MikroTik Router OS توليد كرد.

سيستم‌ عامل ميكروتيك علاوه‌ بر قابليت نصب بر روي رايانه‌هاي خانگي ، به صورت بسته نرم‌ افزاري - سخت‌افزاري نيز ارائه شده است و همزمان با شكل‌گيري استاندارد 802.{11|eleven} و توسعه سخت‌افزاري اين سيستم‌ عامل ، قابليت بي سيم نيز به آن افزوده شده است. اين سيستم عامل جزو مسيرياب‌هاي قوي ارائه شده و هم رده مسيرياب‌هاي شركت سيسكو مي باشد با اين تفاوت كه با قيمتي بسيار پايين تر ارائه مي گردد. يكي از عوامل پيشرفت اين سيستم عامل ، پايداري آن در ارائه سرويس ها در شبكه هاي كوچك، متوسط و بزرگ است كه داراي قابليت‌هاي منحصر به فرد مي‌ باشد. ميكروتيك ( ‌MikroTik ) نام شركتي است كه در سال 1995 تاسيس شده و محصولات روتر و وايرلس هاي شهري توليد مي‌كند. سيستم‌عامل ميكروتيك مسيريابي است كه با استفاده از هسته لينوكس ساخته شده است،سيستم عامل ميكروتيك هم قابليت نصب بر روي رايانه‌هاي خانگي را دارد و همچنين به صورت بسته نرم‌افزاري-سخت‌افزاري ارائه شده است.

در نهايت اين روتر هاي براي استفاده هاي اقتصادي و مقرون به صرفه بسيار مناسب مي باشند. در دوره MTCWE كارآموزان به صورت كامل نصب و عيب يابي، راه اندازي سيستم هاي وايرلس و مدل هاي متفاوت وايرلس را مي آموزد. ميكروتيك با اين محصول، زمينه را براي مقابله با سري‌هاي SoHo، شركت Cisco از رو بسته است.

اغلب مشتريان محصولات ميكروتيك شركت هاي ارائه دهنده اينترنت مي باشند و امروزه از محصولات اين شركت در اكثر زير ساخت هاي مخابراتي، كارخانجات، دفاتر و منازل استفاده شده است. به دليل قدرت پردازش بالايي كه دارد، براي شبكه‌هاي بزرگ طراحي شده‌اند. روترهاي ميكروتيك به {4|four} دسته اصلي تقسيم مي‌شود كه زمينه كاري دستگاه‌ها يا تعداد پورت آن‌ها و غيره مشخص مي‌شود كه لازم است هر متخصص شبكه با توجه به نياز خود و شناخت عملكرد روتر ميكروتيك، بهترين انتخاب را داشته باشد. يك روتر قوي از جهت سرعت و عملكرد بالا مي‌باشد كه در عرض چند دقيقه نصب و به راحتي كانفيگ مي‌شود.

اين بُرد مناسب برايISP، جهت Routing و سرويس دهي وايرالس ادارات و مراكزي كه به چند Sowre متصل هستند مي‌باشد. ما آمده ايم، كه پيشگام باشيم ، پيشگام در تفكري خلاق ، پيشگام در شناخت نيازهاي مخاطبانمان ، پيشگام در پشتيباني مشتري هايمان . هاني تك مفتخر است كه در اين حيطه ، شرايطي را براي شما فراهم خواهد ساخت كه شما از اين پس ديگر نگران زير ساخت هاي كسب و كارتان نباشيد . اميدواريم اين مجموعه آموزش ميكروتيك مورد توجه شما قرار بگيرد و با نظرات و پيشنهادات خود ما را در بالا بردن كيفيت آموزش ياري كنيد .

Router OS MikroTik، هم قابليت نصب بر روي كامپيوتر مبتني بر x86 را دارد و هم بر روي سخت‌افزارهاي شركتRouter Boardكه آنها را تبديل به يك روتر مي كند. يكي از نرم افزارهاي بسيار كاربردي در ميكروتيك نرم افزار Netinestall مي باشد. زماني كه ادمين به هر دليلي IP ست شده يا يوز و پسورد دستگاه را فراموش مي كند و قادر به ورود به تنظيمات دستگاه نيست از نرم افزار نت اينستال استفاده مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.