مزيت هاي ميكروتيك

كانفيگ هاي ميكروتيك

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

مزيت هاي ميكروتيك

۲۴ بازديد

مزيت هاي ميكروتيك

مهم‌ترين مزيت روتر ميكروتيك، به صرفه بودن آن نسبت به نمونه‌هاي مشابه سخت افزاري است. روتر‌هاي شبكه ميكروتيك، به طور كل در دو نوع صرفا كابلي و روترهاي وايرلس توليد شده‌اند و بسياري از مدل‌هاي جديد آن، از دو تكنولوژي وايرلس و اتصالات اترنت به صورت همزمان نيز استفاده مي‌كنند. ولي به مرور زمان وبا افزايش قدرت ميكروتيك و پيشرفت تكنولوژي، امروزه ميكروتيك انواع روترهاي اترنت و وايرلس و اوت دور خود را به صورت يك دستگاه كامل و شكيل با تجهيزات نصب در اختيار مشتري قرار مي دهد و ديگر نيازي به اسمبل كردن و ساختن يك روتر دست ساز نمي باشد.

شركت ميكروتيك كه از سال ۱۹۹۵ توسط دو دانشجوي امريكايي در شرق اروپا تاسيس گرديده امروزه بشدت مورد اقبال مديران شبكه در ايران قرار گرفته است . اين محصولات بدليل قيمت هاي مناسب و امكانات شگفت انگيزي كه در اختيار مديران شبكه قرار مي دهد به شدت مورد توجه متخصصين است . راه اندازي هات اسپات ميكروتيك براي اشتراك گذاشتن اينترنت در مراكز عمومي مانند فرودگاهها و بيمارستانها و … ديگر كاربرد آن در شبكه هاي محلي سازمانها و شركتها براي كنترل ورود كاربران به اينترنت،ترافيك مصرفي اينترنت و زمانبندي استفاده كاربران اينترنت ميباشد. كارشناسان واحد شبكه شركت مهندسي فراتحليل‌گران ورجاوند در راستاي ارائه خدمات بهتر شبكه به شركت ها و سازمانها اقدام به مشاوره، پشتيباني، نصب و راه اندازي تجهيزات ميكروتيك مي نمايند.

با اين حال اگر قصد شركت در اين دوره را داريد، بايد دوره Network+ به عنوان پيش‌نياز را گذرانده باشيد. استفاده از مطالب فروشگاه اينترنتي ديجي‌كالا فقط براي مقاصد غيرتجاري و با ذكر منبع بلامانع است. كليه حقوق اين سايت متعلق به شركت نوآوران فن آوازه (فروشگاه آنلاين ديجي‌كالا) مي‌باشد. از مھم ترين ويژگي ھاي اين محصولات پاسخ گو بودن به تمام نياز هاي كوچك و بزرگ تمامي ارگان ها و شركت ها در ابعاد مختلف بوده و دسترس پذيري بالا در كنار تنظيمات ساده و قيمت مناسب باعث انتخاب اين محصولات مي گردد .

بالاترين سطح مجوز كه سطح شش است به شما امكان مديريت در تمامي امكانات و كاربران نامحدود را مي‌دهد. محصول اصلي ميكروتيك سيستم عامل مبتني بر لينوكس است كه به عنوان MikroTik RouterOS شناخته مي شود. براي درج لايسنس در روتر برد مي توان لايسنس را در ترمينال paste كرد و يا از طريق winbox آن را import كرد. لايسنس سطح {3 مخصوص روتر هاي وايرلس است ازاين رو براي نسخه x86 ارائه نمي شود. در كنار برنامه‌ي Winbox، سيستم‌عامل مايكروسافت ويندوز امكان دسترسي از طريق Telnet، FTP، SSH را فراهم مي‌كند.

شما هم با پيوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفري دانشجويان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گيري از آموزش‌هاي آن، مي‌توانيد تجربه‌اي متفاوت از علم و مهارت‌آموزي داشته باشيد. تمامي آموزش‌ها و خدمات اين وبسايت، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند. سازمان علمي و آموزشي «فرادرس» از قديمي‌ترين وب‌سايت‌هاي يادگيري آنلاين است كه توانسته طي بيش از ده سال فعاليت خود بالغ بر ۱۳۰۰۰ ساعت آموزش ويديويي در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمي، مهارتي و كاربردي را منتشر كند و به بزرگترين پلتفرم آموزشي ايران مبدل شود. اين آموزش رايگان بخشي از آموزش پايه اي روتربردهاي ميكروتيك MikroTik MTCNA است.

پردازنده 300MHZ در مدل معمولي و در مدل AH قدرت پردازنده بالاتر 800MHZ بوده و امكان كار درمد AP را دارا مي‌باشد. ، روتر، اكسس پوينت و انواع راديو بخشي از محصولات اين شركت مي‌باشند كه با سيستم عامل ميكروتيك به بازار توزيع شده‌اند. هر چند افراد زيادي هستند كه تجهيزات ميكروتيك را در رده small {office|workplace} {home|house|residence} {office|workplace}) SOHO) قرار ميدهند ولي با وجود روتر هاي قدرتمند سري CCR در سبد محصولات اين شركت نمي توان ورود آن به شبكه هاي Enterprise را انكار كرد . همچنين مدل‌هاي جديدتري نيز وجود دارند كه علاوه بر بهره‌گيري از تكنولوژي وايرلس و استفاده از قابليت اتصالات اترنت، در ساختار آن‌ها، پورت‌هاي USB نيز تعبيه شده است كه باعث مي‌شود بتوان به وسيله آن‌ها، تجهيزات متعددي را به شبكه‌اي پر سرعت، متصل كرد. ميكروتيك براي هر بخش از عملكرد سيستم عامل خود و آشنايي كاربران اقدام به تفكيك و ايجاد سر فصل هاي آموزشي نموده است كه اين سر فصل هاي آموزشي در ۶ گروه مختلف و در ۳ سطح تقسيم بندي شده است .

از شاخصه‌هاي اصلي راديو بي‌سيم، پردازنده، حافظه رم، عملكرد سيستم، لايسنس، استاندارد و مشخصات شبكه بي‌سيم و تأمين توان است. امكان جابجا كردن هارد ديسك بين روتر ها وجود دارد و مشكلي براي لايسنس پيش نمي آيد . پياده سازي سرويس‌هايي مانند Hotspot، VPN Server، DHCP Server در ميكروتيك، قابل اجرا و استفاده هستند. License سطح {3|three} مختص روترهاي وايرلس بوده و براي نسخه رايانه‌هاي شخصي X86 ارائه نمي‌شود. همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ براي جزئيات بيشتر شرايط استفاده را بخوانيد.

نوران با فرهنگ شناساندن اين محصول در جامعه IT ايران هميشه به عنوان برتربن نماينده رسمي ميكروتيك بوده است. نوران با هدف آموزش اين محصولات و با بهره گيري از اساتيد مجرب در اين زمينه ارائه كننده گواهي نامه هاي بين المللي 6 دوره ي شركت ميكروتيك است. در صورت تمايل براي دريافت اطلاعات بيشتر با واحد شبكه ورجاوند تماس بگيريد. ميكروتيك نام شركتي در لتوني است كه مهمترين محصول اين شركت سيستم عامل ميكروتيك است كه با استفاده از هسته لينوكس نوشته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.